Kanadalı ve Çinli bilim insanlarının yürüttüğü çalışmada, müzikle ilgilenen yaşlı bireylerin beyinlerinde odaklanma için gereken çabanın daha az olduğu gösterildi. Bu durum, bilişsel rezerv adı verilen bir mekanizmanın devreye girdiğini ortaya koydu ve rezervin beynin verimli çalışmaya devam etmesini sağlayarak yaşlandıkça genç bir beyin gibi performans sergilemesine katkıda bulunduğu yorumunu destekledi.
YAYGIN GÖRÜŞ ÇÜRÜTÜLDÜ: Çalışma, uzun yıllar süren müzik eğitiminin işitme, hareket ve konuşma gibi işlevleri yöneten beyin bölgeleri arasındaki bağlantıları güçlendirdiğini belirledi. Yazarlar, bu bulguların “yaşlı beyinler gençlere göre daha çok çalışmak zorunda” olan yaygın görüşünü kırdığını ifade etti. Haftalık yaklaşık 12 saat enstrüman çalmanın zihinsel rezervin oluşmasına katkıda bulunduğu da bulgular arasında yer aldı.
DEMANSIN ÖNLENMESİNE KATKI Sağlıklı, sağ elini baskın kullanan ve işitme sorunu bulunmayan katılımcılar üzerinde yapılan çalışmada, ortalama 65 yaşında en az 32 yıl enstrüman çalan bir grup ile benzer yaşta, müzik eğitimi olmayan bir grup ve 20’li yaşlarda müziğe ilgi duymayan genç yetişkinler karşılaştırıldı. Katılımcılar farklı gürültü seviyelerinde dinlerken beyin aktiviteleri incelendi ve yaşlı müzisyenler, özellikle düşük gürültü seviyelerinde hece ayırt etmede diğer yaş gruplarına göre daha başarılı bulundu. Bu sonuçlar, yaşlılarda müzik eğitiminin bilişsel bozuklukların önlenmesi adına potansiyel bir yöntem olabileceğini gösterdi.