DOLAR 41,2908 0,28%
EURO 48,5951 0,48%
ALTIN 4.827,250,10
BITCOIN 0%
İstanbul
25°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
Yaşlı Müzisyenlerin Beyin Faaliyetlerinde Düşük Çaba ile Odaklanma Yeteneği: Müzik Eğitiminin Bilişsel Rezervi Üzerindeki Etkisi
  • Haberlerin
  • Sağlık
  • Yaşlı Müzisyenlerin Beyin Faaliyetlerinde Düşük Çaba ile Odaklanma Yeteneği: Müzik Eğitiminin Bilişsel Rezervi Üzerindeki Etkisi

Yaşlı Müzisyenlerin Beyin Faaliyetlerinde Düşük Çaba ile Odaklanma Yeteneği: Müzik Eğitiminin Bilişsel Rezervi Üzerindeki Etkisi

ABONE OL
Eylül 5, 2025 17:52
Yaşlı Müzisyenlerin Beyin Faaliyetlerinde Düşük Çaba ile Odaklanma Yeteneği: Müzik Eğitiminin Bilişsel Rezervi Üzerindeki Etkisi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Kanadalı ve Çinli bilim insanlarının yürüttüğü çalışmada, müzikle ilgilenen yaşlı bireylerin beyinlerinde odaklanma için gereken çabanın daha az olduğu gösterildi. Bu durum, bilişsel rezerv adı verilen bir mekanizmanın devreye girdiğini ortaya koydu ve rezervin beynin verimli çalışmaya devam etmesini sağlayarak yaşlandıkça genç bir beyin gibi performans sergilemesine katkıda bulunduğu yorumunu destekledi.

Yaşlı Müzisyenlerin Beyin Faaliyetlerinde Düşük Çaba ile Odaklanma Yeteneği: Müzik Eğitiminin Bilişsel Rezervi Üzerindeki Etkisi

YAYGIN GÖRÜŞ ÇÜRÜTÜLDÜ: Çalışma, uzun yıllar süren müzik eğitiminin işitme, hareket ve konuşma gibi işlevleri yöneten beyin bölgeleri arasındaki bağlantıları güçlendirdiğini belirledi. Yazarlar, bu bulguların “yaşlı beyinler gençlere göre daha çok çalışmak zorunda” olan yaygın görüşünü kırdığını ifade etti. Haftalık yaklaşık 12 saat enstrüman çalmanın zihinsel rezervin oluşmasına katkıda bulunduğu da bulgular arasında yer aldı.

DEMANSIN ÖNLENMESİNE KATKI Sağlıklı, sağ elini baskın kullanan ve işitme sorunu bulunmayan katılımcılar üzerinde yapılan çalışmada, ortalama 65 yaşında en az 32 yıl enstrüman çalan bir grup ile benzer yaşta, müzik eğitimi olmayan bir grup ve 20’li yaşlarda müziğe ilgi duymayan genç yetişkinler karşılaştırıldı. Katılımcılar farklı gürültü seviyelerinde dinlerken beyin aktiviteleri incelendi ve yaşlı müzisyenler, özellikle düşük gürültü seviyelerinde hece ayırt etmede diğer yaş gruplarına göre daha başarılı bulundu. Bu sonuçlar, yaşlılarda müzik eğitiminin bilişsel bozuklukların önlenmesi adına potansiyel bir yöntem olabileceğini gösterdi.

En az 10 karakter gerekli