2015’te patlak veren dizel emisyon skandalı, Hollanda’da üç farklı vakıfla yapılan uzlaşmayı beraberinde getirdi. Anlaşma, sadece Volkswagen’i değil, aynı dönemde piyasaya sürülen Audi, Seat ve Škoda dizel araç sahiplerini de kapsayacak şekilde genişletildi.
Car Claim, Diesel Emissions Justice ve Volkswagen Group Diesel Efficiency vakıflarının ortak açıklamasına göre, 2008–2015 üretimli EA189 motorlu araç sahipleri araç başına belirli bir miktarda tazminat alabilecek. Ödeme aralığı, araç başına 300 euro ile 2.500 euro arasında değişiyor.
Hileli yazılım skandalı olarak anılan olay, 2015 yılında bazı VW dizel araçlarının emisyon testlerini yanıltıcı yazılımlar kullanarak düşüklük gösterdiğinin ortaya çıkmasıyla gündeme geldi. Bu yazılım sayesinde laboratuvar testlerinde NO₂ salınımı olduğundan düşük görünürken, gerçek sürüş koşullarında daha yüksek emisyonlar kaydediliyordu.
Hollanda mahkemelerinin kararları, bu yazılımların tüketicileri yanıltma niteliğinde olduğuna işaret etti. Skandaldan etkilenen araçların ikinci el değerlerinde hızlı bir düşüş görüldü; yazılım güncellemeleri ise emisyon standartlarına uyumu sağlasa da bazı modellerin yakıt tüketimini artırdı.