2023 yılında ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında yaklaşık 1 milyon 881 bin 97 satış kaydedilmişti. 2024 yılı itibarıyla ise satışlar 2 milyon 91 bin 918 olarak gerçekleşti ve yıllık bazda %11’lik artış görüldü. Geçen yıl toplam ilan sayısı 4 milyon 546 bin 329 iken, bu ilanların %46’sı satışa dönüştü.
EN ÇOK SATILAN MARKALAR 2024 yılında ikinci el çevrim içi pazarda en fazla tercih edilen marka 263 bin 49 satış ile Volkswagen oldu. Bunu 248 bin 705 satışla Fiat ve 246 bin 38 satışla Renault takip etti. İlk 10 markanın satışları şu şekilde sıralandı: Volkswagen: 263 bin 49, Fiat: 248 bin 705, Renault: 246 bin 38, Ford: 201 bin 234, BMW: 124 bin 335, Opel: 113 bin 164, Peugeot: 103 bin 314, Mercedes-Benz: 102 bin 722, Hyundai: 95 bin 800, Toyota: 77 bin 995. Bu 10 marka toplam satışların %75,4’ünü oluşturdu.
Binek Otomobillerde EN ÇOK EGEA SATILDI 2024 yılında ikinci el binek otomobil pazarında 1 milyon 172 bin 470 araç satıldı. Fiat Egea 95 bin 261 satışla yılın en popüler modeli oldu. Ardından sırasıyla Renault Clio: 76 bin 98, Volkswagen Passat: 74 bin 760, Renault Megane: 74 bin 215, Toyota Corolla: 51 bin 252, Ford Focus: 50 bin 78, Opel Astra: 43 bin 996, BMW 5 Serisi: 43 bin 343, BMW 3 Serisi: 40 bin 895, Volkswagen Polo: 36 bin 874 oldu. Bu 10 model, toplam binek satışlarının yaklaşık %34,3’ünü temsil etti.
Hafif Ticari’de DOBLO İLK SIRADA 2024’te hafif ticari araç pazarında 379 bin 448 araç satıldı. Fiat Doblo 49 bin 19 satış ile zirvede yer aldı. Ardından Ford Transit/Tourneo Courier: 46 bin 487, Fiat Fiorino: 43 bin 662, Ford Transit/Tourneo Connect: 24 bin 581, Volkswagen Transporter: 22 bin 782, Ford Transit: 21 bin 996, Volkswagen Caddy: 20 bin 147, Renault Kangoo: 15 bin 975, Citroen Berlingo: 13 bin 654, Peugeot Partner: 12 bin 685 şeklinde devam etti. Bu 10 model toplam hafif ticari satışlarının yaklaşık %71’ini oluşturdu.
Elektrikli Araçlarda Rekor Artış 2024 yılında ikinci el pazarda satışların %57’si dizel, %38’i benzinli araçlardan oluştu. Hibrit araçların payı önceki yıl yüzdesel olarak düşerken, elektrikli araçların satışları %103,6 oranında arttı. EN HIZLI VE EN YAVAŞ SATILAN MARKALAR Türkiye pazarında ortalama satış süresi 43 gün olarak kaydedildi. En hızlı satılan marka Fiat olurken, ortalama 36 günla. En yavaş satılan marka ise 54 günle Mercedes-Benz olarak belirlendi.