Türkiye’de de bir dönemin popüler oyuncakları arasında yer alan Tamagotchi, yeniden moda akımına dahil oldu. İçinde sanal bir evcil hayvan barındıran bu yumurta şeklindeki cihaz, 1990’ların en çok konuşulan oyuncakları arasındaydı. Japon pop kültürünün unutulmaz simgelerinden olan Tamagotchi, 1996’da piyasaya sürüldükten sonra dünya çapında milyonlarca kullanıcıya ulaştı ve yaklaşık 100 milyonun üzerinde satış elde etti.
Ana şirket Bandai Namco Holdings, zaman içinde farklı versiyonlar çıkararak ürünü güncel tuttu. Ancak bu oyuncak, yeni nesle duyulan merakın yanı sıra yetişkinleri de kapsayan “kidult” pazarı sayesinde yeniden ivme kazandı. Uzmanlar, nostalji ve kaçış duygusunun bu ilginin ardındaki başlıca itici güçler olduğunu belirtiyorlar.
Geçtiğimiz Temmuz ayında tanıtılan Tamagotchi Paradise, serinin 37’nci modeli olarak sahneye çıktı. Japonya’da cihaz 6.380 yen, ABD’de ise 44,99 dolar fiyatla satışa sunuldu ve kullanıcılar birbirleriyle bağlantı kurarak evcil canlılarını savaşabilir ya da çiftleştirebiliyorlar.
SATIŞ DAĞILIMI: Tamagotchi’nin küresel satışlarının %49’u Japonya’dan, %33’ü ABD’den, %16’sı Avrupa’dan gelirken, Japonya dışı Asya pazarı yalnızca %2 pay alıyor.