DOLAR 41,2936 0,35%
EURO 48,4291 0,54%
ALTIN 4.841,690,29
BITCOIN 47820911.67641%
İstanbul
26°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
Karayolları İkmal İhalelerinde Maliyet Artışları ve Özel Çalışan İktidar Yakınlığı
  • Haberlerin
  • Ekonomi
  • Karayolları İkmal İhalelerinde Maliyet Artışları ve Özel Çalışan İktidar Yakınlığı

Karayolları İkmal İhalelerinde Maliyet Artışları ve Özel Çalışan İktidar Yakınlığı

ABONE OL
Eylül 11, 2025 22:56
Karayolları İkmal İhalelerinde Maliyet Artışları ve Özel Çalışan İktidar Yakınlığı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

2024 yılına dek Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen ikmal ihalelerinde maliyet öngörüleriyle gerçekleşen tutarlar arasında belirgin farklar yaşandı. İlk hesaplanan bütçelerin üzerinde gerçekleşen harcamalar, projelerin tamamlanma süresini de etkiledi.

Çaycuma–Bartın–Hisarönü–Zonguldak yolu için 799 milyon 950 bin TL’lik sözleşme imzalandı ve 2023 yılı Martında tamamlanması planlandı. Ancak süreç ilerlemedi; yeni bir ikmal ihalesiyle maliyet büyüyerek 2 milyar 184 milyon 308 bin TL’ye çıktı ve nihai tamamlanma tarihi 2026 olarak belirlendi. Böylece toplam maliyet, ilk öngörülenin yaklaşık 3.7 katı seviyesine yükseldi.

İhale duyurusu 25 Şubat 2022’de yapıldı ve kamuya açıklanan proje kapsamı, Çaycuma–Bartın–Hisarönü–Zonguldak yolunu kapsıyordu. Başlangıçta 799 milyon 950 bin TL olan sözleşme bedeli, ikmal süreciyle 2 milyar 984 milyon 258 bin TL seviyesine, oradan da 3.7 katına yükseldi.

Cengiz İnşaat grubu için durum daha da dikkat çekiciydi. 2017 yılında Kastamonu–Çankırı yolu ihalesini 607 milyon 284 bin 601 TL bedelle kazanmasına rağmen proje tamamlanamadı ve yeniden ihaleye çıktı. 2025 yılında gerçekleşen tamamlama ihalesi 11 milyar 852 milyon 999 bin 760 TL bedelle yeniden Cengiz’e gitti. Bu süreçte Kastamonu–Çankırı yolunun toplam maliyeti, yaklaşık olarak 20 katına yakın büyüdü ve firmanın kasasına yaklaşık 12 milyar 460 bin TL ek getiride bulunuldu.

En az 10 karakter gerekli