Üreticilere, bu yeni düzenlemeye uyum sağlamak için bir yıllık geçiş süresi tanınacağı belirtildi. Bu sürenin sonunda, araçlarda gizli veya elektronik kapı kolları yalnızca belirli şartlar altında kullanılabilecek. GÜVENLİK ÖN PLANDA temel amacı ise, olağan dışı durumlarda gizli kapı kolunun devre dışı kalma riskini azaltmaya odaklanmak. Taslakta ayrıca, araçta modern bir gizli kapı kolu sistemi kullanılmasının zorunlu olduğu durumlarda bile mekanik bir yedekleme sistemi bulunmasının gerekliliği vurgulanıyor. Ayrıca kapıların otomatik açılmasıyla ilgili yeni güvenlik kriterlerinin de belirlenmesi öngörülüyor.
TASARIM VE FONKSİYON ÇATIŞMASI Elektrikli araçlarda sıkça tercih edilen elektronik veya gövdeyle bütünleşik gizli kapı kolları estetik ve aerodinamik avantajlar sunsa da kullanıcılar ve uzmanlar tarafından erişim zorluğu nedeniyle eleştiriliyor. Özellikle batarya arızası, donma ve mekanik tıkanma gibi durumlarda bu sistemlerin kurtarma operasyonlarını zorlaştırabileceği kaydediliyor.
YENİ STANDARTLAR YOLDA Çin, dünyanın en büyük elektrikli araç pazarında bu düzenlemeyi yürürlüğe koyarak yerli pazarın yanı sıra küresel üreticileri de etkileyebilecek bir adım atıyor. Tasarım ve fonksiyon dengesinin nasıl kurulacağı, Elektrikli araç geliştiricilerinin bu değişikliğe uyum sağlama süreçlerinde merak konusu olarak öne çıkıyor.
KÜRESEL ETKİLER BEKLENİYOR Uzmanlar, Çin’in bu hareketinin Avrupa ve ABD gibi diğer büyük pazarlarda da emsal teşkil edebileceğini değerlendiriyor. Özellikle Tesla ve NIO gibi markaların mevcut tasarımlarını yeni düzenlemeye göre yeniden şekillendirme stratejileri dikkatle takip ediliyor.