Hindistan’da hizmet sektörü Ağustos ayında bir miktar gerileme gösterse de, dinamik taleple ekonomi için olumlu bir ivme kazandı. HSBC Hindistan Hizmet PMI’nin yeniden canlanan talep ve faaliyet göstergeleri sayesinde yeni siparişler rekor kırdı ve bu durum üretim tarafını da destekledi.
Öncü damgalı 65,6 olarak açıklanan göstergenin nihai değeri ise 62,9 olarak belirlendi ve son 15 yılın en güçlü verisi olarak kayda geçti. S&P’nin derlediği rapora göre, uluslararası satışlardaki geniş tabanlı artış firmaların talebini güçlendirdi ve ek istihdam yapılmasına yol açtı.
HSBC Baş Hindistan Ekonomisti Pranjul Bhandari, Asya, Avrupa, Orta Doğu ve ABD’den gelen müşteri talebinin güçlendiğini ve işletmelerin gelecek beklentilerinin de iyileştiğini vurguladı. Ancak enflasyonun dokuz ayın en yüksek seviyesine çıkması, önümüzdeki dönemde baskıların sürmesini işaret ediyor.